CFR va investi in calea ferata ce leaga Gara de Nord si aeroportul Otopeni
Oficialii CFR au anuntat intr-o conferinta de presa, sustinuta luni, 19 februarie 2019 ca reabilitarea tronsonului ce cale ferata de leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va costa 584 de milioane de lei, iar prelungirea tronsonului pana la punctul de sosire va avea o distanta de 3 km si va fi compus din 42 de piloni.
Aparent, aceasta investitie se face pentru transportul suporterilor ce vor „invada” Bucurestiul la Euro 2020. Astfel, oficialii CFR au intentia ca acest proiect sa fie finalizat pana in vara anului 2020.
Acestia preconizeaza un termen de finalizare de un an si doua luni, dupa inceperea lucrarilor (se estimeaza luna aprilie a acestui an).
Un alt proiect de investitii cu care CFR se lauda la ora actuala este „Dublarea liniei de cale ferata intre Mogosoaia si Balotesti”, pentru a reusi ca acest tronson sa faca fata traficului feroviar intens din acea zona. Investitia se va realiza din Bugetul de stat, pe o perioada de aproape 3 ani iar tronsonul va avea o lungime de 7.9 km. Investitia totala este preconizata la aproape 83 de milioane de lei.
Pentru a onora acest proiect, CFR trebuie sa despagubeasca proprietarii catorva terenuri si imobile din zon prin care ar urma sa treaca tronsonul feroviar.
Din punct de vedere al infrastructurii, CFR sta foarte prost. Nici pe partea de investitii nu putem spune ca CFR a mai miscat ceva in ultimul timp. Pe parcursul ultimilor ani, CFR nu a reusit decat sa anuleze rute, sa inchida tronsoane de cale ferata si la disponibilizeze personalul actual.